آخرین اخبار

زیدآبادی: مردم خواهان حل ناکارآمدی‌ها هستند / دولت کارکردن در اسنپ را جزو اشتغال در نظر گرفته و از کاهش نرخ بیکاری سخن می‌گوید

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه بسیاری از مردم خواهان حزب هستند؛ اما هنگامی که سخن می‌گویند با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: انتخابات باید به صورت حزبی برگزار شود و مردم بتوانند حزبی را به چالش بکشند و اگر نتوانند یک حزب را به چالش بکشند باید گزینه الترناتیو وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
28 آذر 1402
کد مطلب : 10432

انتخابات مجلس

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ ایسنا: احمد زیدآبادی در برنامه «گره مشارکت در دستان خانه ملت» که ظهر دوشنبه ۲۷ آذر در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مثل هر مفهوم دیگر دارای محتوا اصول، قواعد، تاریخ و مولفه‌های دیگر است که بدون توجه به این موارد نمی‌توان مشارکت را تعریف کرد.
 
وی با بیان اینکه حاکمیت به تمام افراد جامعه تعلق دارد، گفت: فارغ از اعتقادات، رنگ و زبان باید حاکمیت را برای تمام افراد جامعه در نظر گرفت. مردم از طریق انتخابات افرادی را برمی‌گزینند که از این طریق اعمال حاکمیت کنند.
 
این روزنامه‌نگار گفت: هنگامی که افراد به قدرت وارد شدند و عملکرد مناسبی نداشتند مردم تصمیم‌ می‌گیرند که از طریق سازوکار مسالمت‌آمیز یعنی انتخابات افراد را تغییر دهند. انتخابات در جامعه از معنا تهی شده و مردم را به صورت توده‌وار به پای صندوق رای آورده‌اند. شورای نگهبان و نهادهای امنیتی در مورد تایبد صلاحیت افراد تصمیم‌گیری می‌کنند و افراد را با شعارهای پوپولیستی وارد انتخابات می‌شوند.

*ساز و کار انتخابات محدود است

این فعال سیاسی گفت: سازوکار انتخابات محدود است. مشکلاتی در تمام حوزه‌ها وجود دارد؛ موضوع کارآمدی مانند مشکلات آلودگی هوا و آب‌های زیرزمینی را مدنظر قرار دهید. بروز مسائل مختلف سبب شده که جوانان و صاحبان تخصص کشور را ترک کنند. همچنین مساله اقتصادی مثل تورم در ناکارآمدی اثرگذار است.

وی با بیان اینکه با دولت ناکارآمدی مواجه بوده‌ایم، افزود: برخی موضوع انقلاب را مطرح می‌کنند اما من معتقدم که انقلاب در چنین شرایطی جواب نمی‌دهد. برخی هم که مشکلات را به گردن یکدیگر و جریان مخالف می‌اندازند.

*مردم خواهان حل ناکارآمدی‌ها هستند

زیدآبادی با بیان اینکه مردم از صاحبان قدرت می‌خواهند که ناکارآمدی‌ها را برطرف کنند، گفت: حدود ۳ سال و نیم از عمر مجلس شورای اسلامی و ۲ سال از عمر دولت می‌گذرد؛ اما از ناکارآمدی‌ها چیزی حل نشده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با موضوع ناکارآمدی‌ها می‌توان از الگوی چینی استفاده کرد؛ یعنی اینکه برخی از ناکارآمدی‌ها را برطرف نمی‌کنند؛ اما مسائل اقتصادی را در کانون توجه قرار می‌دهند.

این فعال سیاسی گفت: این احتمال وجود دارد که مشارکت را با حذف تعدادی محدود کنند، گفت: این احتمال وجود دارد که دولت‌ها در مواردی با مشکلاتی روبرو شوند و با بی‌اعتمادی مردم مواجه شوند و به همین دلیل نمی‌توانند مشکلات را حل کنند.

*مشکلات زیاد سبب شکل‌گیری فضای غیرعقلی می‌شود

وی با بیان اینکه وقتی مشکلات زیاد می‌شود سبب شکل‌گیری فضای غیرعقلی می‌شود، گفت: شکل‌گیری این فضا باعث حضور برخی از گروه‌هایی می‌شود که در ایتالیا و آلمان حضور داشتند یعنی موجب شکل‌گیری روحیه فاشیستی می‌شود.

این روزنامه‌نگار گفت: مواردی مثل پلمب کافه‌ها به عنوان دستاورد مطرح می‌شود؛ اما میزان دستاوردها باید به قدری باشد که در برابر اقداماتی مثل پلمب کافه‌ها ناچیز باشد.

*اگر مجلس انتصابی بود بهتر بود

وی با بیان اینکه اگر این مجلس انتصابی بود خیلی بهتر بود، گفت: میزان مشارکت را به وسیله فامیل و اقوام در شهرستان‌ها افزایش می‌دهند. این پرسش را مطرح می‌کنم چگونه این افراد وارد مجلس شده‌اند؟ برخی پروژه‌ها از سوی نمایندگان مجلس به دولت تحمیل شده است؛ مشکل اصلی این موارد است و میزان مشارکت چندان اهمیت ندارد.

زیدآبادی خطاب به خضریان گفت: حل مشکلات مملکت را می‌خواهیم و حاکمیت از آن شما باشد. برخی می‌خواهند با شارلاتانیزم رای بگیرند محرومیت دائمی، ۷ سال زندان و دوندگی سهم من از قدرت است. من از آقایان خاتمی و روحانی انتقاد کرده‌ام. من با آمدن احمدی‌نژاد موافق بودم و به این موضمع اشاره کردن‌ام که ظاهر دیگران را قضاوت نکنید.

*از ورودم به روزنامه همشهری جلوگیری کردند

وی گفت: هنگامی که آقای کرباسچی شهردار تهران بود من در روزنامه همشهری فعالیت می‌کردم و زمانی که احمدی‌نژاد به عنوان شهردار انتخاب شد از ورود من به روزنامه جلوگیری کردند.


بیشتر بخوانید: میرسلیم: مشارکت در انتخابات پیش رو بیش از ۶۰ درصد خواهد بود/ چیزی به عنوان خالص سازی وجود ندارد!


این روزنامه‌نگار گفت: آقای کرباسچی از حزب کارگزاران جدا شده است و در حال حاضر یک روزنامه دارد و من فعالیت می‌کنم. ما به دنبال دعوای سیاسی نیستیم اما مبیگوییم مشکلاتی وجود دارد. من از روحانی و محمدجواد ظریف انتقاد کرده‌ام. خاستگاه من ملی‌مذهبی هست و به عنوان یک شهروند در اینجا حضور دارم.

*مردم خواهان حزب هستند

وی گفت: بسیاری از مردم خواهان حزب هستند اما هنگامی که سخن می‌گویند با مشکل مواجه می‌شوند. انتخابات باید به صورت حزبی برگزار شود و مردم بتوانند حزبی را به چالش بکشند و اگر نتوانند یک حزب را به چالش بکشند باید گزینه الترناتیو وجود داشته باشد.

این روزنامه‌نگار خطاب به خضریان گفت: چرا فیلتر گذاشته‌اید؟ سیستم انتخاباتی در کشورهای دیگر در کشورهای دیگر به نحو دیگر است. سیستم انتخاباتی سبب شکل‌گیری سیستم انتخاباتی در سایر شهرها شده که در شهری مانند کرمان با تریاک رای میخرند.

*نیافته نرخ بیکاری کاهش

زیدآبادی با انتقاد از اعلام کاهش نرخ بیکاری توسط دولت گفت: دولت کارکردن در اسنپ را جزو اشتغال در نظر گرفته است و از کاهش نرخ بیکاری سخن می‌گوید.

این روزنامه نگار گفت: کسی که از مقاومت سخن می‌گوید باید از جیب خود خرج کند. هنگامی که سخن از شرافت و مردم به میان می‌آید موضوع تغییر می‌کند. امام حسین، خود و خاندانش را قربانی کرد امام حسن(ع) به دلیل اینکه پای جمعیت زیادی در میان بود دست به صلح زد. امام حسین(ع) هیچ مقام سیاسی نداشت. شرافت ملی است و مختص به گروه خاص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − پنج =